Já a cvičení, zdravý životní styl, atd ...

15. dubna 2018 v 11:48 | Ellie |  O mně
K tomuto článku jsem se odhodlávala hrozně dlouho. Sice mám přesně vymyšlené o čem všem chci psát, ale bojím se, že to nezvládnu sesumírovat do uspokojivé písemné podoby.
Teď jsem se ale konečně odhodlala a věřím, že článek, který jsem původně plánovala napsat už někdy začátkem tohoto roku, náležitě oceníte. Vše jsem rozdělila do několika kategorií a doufám, že někdo najde tento článek inspirující a zkusí třeba něco podobného :)




Cíle

Jako první je důležité si stanovit, proč vůbec chcete se sebou začít něco dělat. Jinak v tom po pár dnech až týdnech ztratíte smysl a na vše se vykašlete. Já osobně necvičím ani kvůli hubnutí či nárůstu svalové hmoty. Jediné co chci, je mít ze sebe dobrý pocit a být spokojená sama se sebou. Patřím sice k pár šťastným, kteří nikdy neměli problém s nadváhou, ale i přes to jsem ze sebe neměla dobrý pocit, když jsem se jenom válela a jedla.
Teď mě nechápejte špatně, nejsem žádná anorektička, která i přes svou hubenou postavu každý den posiluje do úplného vysílení. Jedním z mých hlavních cílů je taktéž rovnováha. Vše dělám tak abych byla spokojená, takže když se mi jeden den prostě opravdu nechce, do ničeho se nenutím. Tomu mi napomáhá i rutina, což je můj čtvrtý a zároveň poslední cíl - navyknou si něco se sebou dělat, nenutit se do toho a mít z toho radost.





Cvičení ve "fitku"

Před pár měsíci to byl rok, co jsem začala pravidelně docházet do místního fitness centra. Mým problém totiž vždy bylo to, že jsem doma neměla dostatek vybavení, prostoru a ani někoho, kdo by mi řekl co a jak mám dělat. Původní ideou byl soukromý trenér. Na to jsem se ale vykašla a s pár kamarádkami jsme začali chodit na skupinové lekce. Zde se to liší u různých těchto podniků, ale u nás je opravdu široký výběr - od trampolínek, přes bosu až k józe. Zde mi vyhovuje, že
"v tom nejsem sama", takže se i tolik nestydím a navíc mám i nějaký odborný dohled. Některé cviky z těchto lekcí poté ráda uplatňuji i v posilovně, kde jsem jenom sama za sebe. Ráda využívám různých vybavení a i díky tomu je i moje samostatné cvičení zábavnější a více mě baví.

Více méně pravidelně chodím cvičit s kamarádkami. Můžeme si navzájem radit, povzbuzovat se a nebo si prostě jenom povídat, aby nám vše rychleji uteklo.
Velikou výhodou, kterou ale nemá asi každé fitness centrum je wellnes. Obzvláště v sychravých podzimních odpoledních jsem ráda využila po cvičení výřivu nebo saunu.



Domácí cvičení

Je ale jasné, že ne každý si může dovolit členství v nějakém podobném podniku, a proto nejraději cvičí doma. Tak jsem začínala i já, a protože mě nikdy moc nebavilo běhání nebo ježdění na kole, skončila jsem u cvičebních videí na YouTube. Mojí naprsotou oblíbenkyní je Blogilates. Má spoustu skvělých cvičení na různé části těla, kardio, cvičení vhodné do bytu (takové, aby vaši sousedi neměli důvod si stěžovat), atd. Já v poseldní době využívám hlavně její videa o protahvání. Když přijdu domů ze cvičení, ráda se v klidu doprotáhnu s videem Total body strech. To si pouším i někdy, když jsem vůbec cvičit nebyla, ale chci pro sebe něco udělat. Když jsem ale moc líná i na tohle, ráda si pustím alespoň Ultimate daily streching routine for Flexibility and Relaxion. Toto video je super v tom, že je to protahování vhodné do postele, takže se třeba před spaním nemusíte válet po zemi.

Někdy se ráda protáhnu i pomocí jógy. Na to mám oblíbený pro změnu český kanál StillOnTheWay. Zde kromě veganských receptů najdete i spoustu tématické jógy. Cviky vhodné při bolesti zad, pro těhotné, při menstruaci, . . .



Týmové sporty

Za svůj život jsem stihla prostřídat opravdu mnoho sportů, ale vždy jsem si našla nějaký nový. Přijde mi, že jakmile dělám něco při čemž si víceméně ani neuvědomuji, že sportuji a navíc mohu být s dalšími lidmi, mám lepší náladu a navíc je potom pohyb celkově mnohem jednodušší.




Bez čeho se neobejdu

Po nějaké době si asi každý najdeme, co nám u cvičení vyhovuje a co zase ne. Já osobně nemůžu jít cvičit bez sluchátek a mobilu. Například při kardiu si krátím čas posloucháním hudby, projížděním sociálních sítí nebo koukáním na seriály.
Základem celého cvičení je určitě dostatek tekutin. Proto s sebou mám vždy láhev vody. Důležitý je pro mě i výběr oblečení. Nemám ráda žádné úplné vršky a zároveň ani ni moc výrazného. Ideální jsou pro mě tedy pohodlné legíny, sporovní podprsenka a nějaké volnější tílko.



Zdravá strava?

Posledním bodem bude určitě to, jak se stravuji, protože i to k jakémusi zdravému životnímu stylu neodmyslitelně patří. Jak už jsem psala na začátku, vše se snažím udržovat v rovnováze. Když mám chuť na čokoládu, prostě si jí bez výčitek dám, protože vím, že se dříve nebo později budu opět hýbat. Zároveň mě někdy i opravdu baví vyhledávat si nové zdravé recepty a řídit se podle nich. Začala jsem malými krůčky jako vynechávání světlého pečiva, slazených nápojů, atd. a přesunula jsem se až k tomu, že si hledám na internetu zdravé recepty, které poté zkouším. Upřímně nemám žádné oblíbence, co se receptů týče, ale inspiraci na ně hledám většinou na Pinterestu.


Jak jste na tom se zrdavým životním stylem vy?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 V3ronika♥ V3ronika♥ | Web | 16. dubna 2018 v 19:46 | Reagovat

Já budu muset začít cvičit po porodu, chtěla bych i piercing do pupíku tak uvidíme. Hlavně chci cvičit doma, na fitko nebudu mít s mimčem čas :D

2 ejnyt-world ejnyt-world | Web | 22. dubna 2018 v 9:26 | Reagovat

Super článek! Je to takové všechno hezky shrnuté na jednom místě. :) Držím palce v další cestě!! <3

3 ellies-wonderland ellies-wonderland | 28. dubna 2018 v 20:17 | Reagovat

[2]: Díky moc :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama